Galvojate apie krovinių gabenimą, tuomet vertėtų artimiau susipažinti su šiuo procesu. Šiandien aptarsime kaip reikia gabenti krovinius sausuma naudojant kelių transportą. Taigi, pradėkime nuo to, kad apžvelgiame kokie kroviniai yra gabenami sausumos transportu. Pirmiausia tai smulkūs daliniai kroviniai. Dažniausiai tokie kroviniai yra pervežami mikroautobusais. Jais gabenamas didelis kiekis krovinių. Tokie mikroautobusai reguliariai kursuoja tarp didžiųjų Lietuvos miestų. Daliniai kroviniai gabenami ir į kitas Europos sąjungos valstybes. Tuomet jie pervežami tentinėmis puspriekabėmis. Antras krovinių tipas, tai pilni kroviniai. Tokie kroviniai yra gabenami vilkikais, tentinėmis puspriekabėmis. Kiekvieną diena didelis kiekis sukiasvorio transporto keliauja iš vienos valstybės į kitą. Tokių krovinių yra didžiausias kiekis. Pastovus srautai juda iš vieno Europos sąjungos galo į kitą. Krovinių pervežimas tokiu transportu yra labai intensyvus. Jeigu peržvelgtumėte kokie kroviniai dažniausiai gabenami, tai pamatytumėte, kad tai yra kroviniai, kurie supakuojami ant EUR palečių. Dar vienas krovinių tipas, tai skysti kroviniai. Tokie kroviniai gabenami cisternomis. Egzistuoja ir greitai gendantys kroviniai jie pervežami vilkikais šaldytuvais. Tokiose vilkikuose yra įrengtas šaldytuvas, kuris visada palaiko tam tikrą temperatūrą.
Kiek krovinių gabenama per dieną?
Klausimas į kurį atsakyti nėra paprasta. Kiekvieną dieną kroviniai juda iš vienos valstybės į kitą. Iš šiltų kraštų pas mus atkeliauja vaisiai, daržovės, o tuo tarpu išvežami kiti kroviniai. Jeigu peržvelgtumėte krovinių judėjimo maršrutus tai pamatytumėte, kad iš Ispanijos, Portugalijos pastoviai kroviniai yra gabenami į Rusiją. O iš NVS valstybių keliauja kiti produktai į vakarų Europą.
Kiek kainuoja krovinių pervežimas?
Krovinių pervežimo kainos priklauso nuo daugelio aspektų. Jeigu peržvelgtumėte kainininkus tai pamatytumėte, kad kainą lemia krovinio dydis, svoris, jo tipas ir žinoma atstumas, kurį reikia įveikti norint pristatyti krovinį. Visiškai suprantama, kad daliniai kroviniai kainuoja gana nemažai palyginti su pilnais kroviniais, tačiau taip yra todėl, kad transporto bendrovės turi padengti savo išlaidas renkant ir pristatant smulkius krovinius. Vienos euro paletės pervežimas iš Lietuvos į Vokietiją gali kainuoti kelis šimtus eurų, o tuo tarpu pilnos tentinės puspriekabės nugabenimas į panašią vietą gali kainuoti tik apie vieną tūkstantį eurų. Primename, kad vienoje tentinėje puspriekabėje telpa trisdešimt trys euro paletės.