Įmonės vertinimas: kokia nauda verslui?

Įmonės vertinimasĮmonės vertinimas – tai verslo rinkos vertės nustatymas, įvertinant už kokią kainą toks, ar analogiškas verslas turėtų būti perkamas ar parduodamas.

Išskiriami keli populiariausi metodai verslui įvertinti, iš kurių labiausiai pripažintas bei dažniausiai naudojamas – diskontuotų pinigų srautų metodas. Žinoma, palyginamosios analizės metodas yra ne ką mažiau populiarus ir naudingas, tik jis dažniau naudojamas vidinėms reikmėms nei oficialiems dokumentams. Rečiau praktikoje pasitaikantis, tačiau taip pat traktuojamas kaip vienas pagrindinių –atstatomosios arba atkuriamosios vertės metodas, kurio esmė yra įvertinti kaštus – kiek kainuotų iš naujo sukurti analogišką turtą ar verslą.

Teisingo vertinimo metodo parinkimas – tai yra vienas svarbiausių aspektų vertinant verslą. Parinkus jį neteisingai, reali rinkos vertė gali labai smarkiai skirtis. Teoriškai, turi būti parenkamas tas metodas, kuriuo gauta rinkos vertė būtų didžiausia. Tikslus verslo vertinimas reikalauja didžiulės praktinės patirties bei finansų rinkos suvokimo.

Kiekvieno verslo vertė turi turėti rimtą pagrindą – pajamas, pelną, pinigų srautą, materialų ar nematerialų turtą. Kadangi verslo vertinimas turi orientuotis ne tik į faktus bei praeitį, bet ir į ateities perspektyvas, šių dalykų prognozė bei numatymas yra jautriausia ir sudėtingiausia vertinimo dalis. Net aukščiausio lygio profesionalai, vertindami tą patį verslą gaus skirtingus rezultatus, net ir naudojant tą patį vertinimo metodą, kadangi kiekvieno vertinimo metu daroma nemažai subjektyvių prielaidų. Paklaidos dydis priklauso nuo įmonės tipo, administratoriaus, įmonės augimo greičio, jos rizikingumo ir kita.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>